I'm a barbie girl, in the barbie world. Life in plastic, it's fantastic!

Herre min skapare vad trött jag är. Har varit upp sen åtta imorse, så tidigt har jag inte varit uppe på nästan hela sommaren! Körde en sväng med körskolan och mötte sedan upp mami på tåget mot Kristianstad. Idag har vi nämligen varit och kollat på en Barbie-utställning på regionmuseet. Jäkligt intressant måste jag säga, där fanns huuuuur många Barbiedockor som helst, från den allra första till någon av de senaste och allt där emellan! Väldigt tänkvärda texter om utvecklingen, historik och Barbies utseende. Hur kan en docka av 100% plast ha väckt så många känslor? Idag får man snarare omformulera det och byta ut docka mot person... Men utställningen var verkligen tankeväckande! Otroligt spännande! Här är lite bilder på några av de pampigaste dockorna.



Efter Barbie-utställningen så kollade vi även på en annan asgrym utställning med en konstnär som gjort klädkreationer i papper och andra material. Hade Lady Gaga kommit in där så hade hon köpt hela högen, för de såg verkligen ut som hennes stil :P

Där var en skitsnygg klänning som var gjord av hönsnät, servetter och papper ^^

Kommentarer
Postat av: Emelie

8? LYX! Min klocka var ställd på 5.30 igår och tyckte att det var lyx att gå upp av mig själv utan klocka vid tjugo i åtta idag :)

2011-08-12 @ 08:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0