Stockholmshelg i ord och bilder. Mest ord.

Jag vet att ni längtat efter detta inlägget som små kossor längtar efter gröngräset på våren, men bättre sent än aldrig!
 
För någon vecka sen var jag på besök hos fröken Jennifer i Stockholm, long time no see! Vi hade höga ambitioner för helgen, mycket skulle göras, upplevas och hinnas med, lite som när jag var i Edinburgh där Jennifer pluggade innan. Vi skulle shoppa sönder, gå ut, träffa folk, gå på museum, promenera, rida, kolla på melodifestivalen, åka pulka och bygga snögubbar och snöigloos på bara två dagar. Dock har åldern hunnit ifatt oss så det slutade med att vi bara hann shoppa lite, gå ut, kolla på mello och rida, gamla måste sova mycket och ta många power naps för att orka med!
 
Vi hade i alla fall en awesome utekväll på Pure på Stureplan på fredagen med massa dans, skrattande åt andra (bland annat ett ank-par som stod och dansade i baren) och fick ragg. Eller!? Bakis och trötta på lördagen tog vi sovmorgon och gjorde inte så mycket mer än åt våfflor och kollade på Melodifestivalen med trevligt sällskap. Jo juste, vi spelade 90-talsspel också, minns ni spelet "Min pojkvän"? Vi försökte spela det men telefonerna var trasiga så vi spelade något annat jag inte minns namnet på. Men det var kul ändå!
 
Snyggkjolen jag letat länge efter hittades i Stockholm!
 
Juste höll ju på att glömma att vi var i One Directions pop up- store också! Någon (ej jag) har ju en liten crush på pojkarna och ville ha med sig real size-pappfigurer på allihopa hem men kunde dels inte välja vem som faktiskt skulle få följa med och dels inte vågade gå med den eftersom medelåldern för det inköpte låg på cirkus 13 år. Det fanns hela väggar där alla fans kunde få signera på posters. En liten individ hade dock ganska rolig humor (och förväntningar!?).
 
 
På söndagen hade vi bokat in en prova-på-ridning, tro det eller ej! Jennifer frös hela tiden och fick en elak ponny som inte ville samarbeta. Min var en snäll häst som var lite lat bara, ingen vidare fotomodell var hon heller, men jättesnäll! Så Jennifer fick gosa lite med min istället eftersom hennes bara ville äta upp henne. Jag har ju inte rört en häst på typ fyra år, så träningsvärken dagen efter var inte att leka med. Inte heller träningsvärken flera dagar efteråt. Snacka om att man var vältränad innan när man lätt kunde träna tre hästar om dagen utan minsta träningsvärk innan, nu red vi knappt 45 minuter och det var mest skritt och trav haha!
 
 
 
Det var i alla fall en grym helg, och Jennifer är en väldigt saknad prick! Nu är vardagen tillbaka med föreläsningar, sommarjobbsångest, kyla och kattmord (yes, tre katter har dödats av någon idiot på min och granngården senaste fyra dagarna...). MEN, det är bara 86 dagar kvar till Summerburst nu! Fack jäää!
 

Kommentarer
Postat av: jennifer

Tack! Äntligen! Kossan har längtat. Du är saknad!

2013-03-13 @ 20:49:46
Postat av: Moa

Sv; Jag är en väldigt glad panda!!

2013-03-31 @ 23:15:27
URL: http://moaenermo.blogspot.com
Postat av: Moa

Sv; Jag har köpt den på H&M! Dock tror jag tyvärr den inte går att hitta mer :( Men du kan få låna min någongång om du vill!

2013-04-13 @ 14:55:15
URL: http://moaenermo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0