Jag är en ö-bo!

Efter lite mer än två månader på Hisingen fick jag idag reda på att det är en ö, och inte vilken som helst utan Sveriges fjärde största ö. Detta innebär att jag är en öbo. Visste ni till exempel att år 1020 spelade kungarna Olof skötkonung från Sverige och Olav Haraldsson från Norge tärning om Hisingen? Det är väldigt intressant om hur man förr i tiden tog beslut, som tärningsspelandet om Hisingen och linjaldragna gränser i Afrika. Tänk om man kunde vara lika lättsinniga idag och, typ, ha gyttjebrottning istället för krig med atombomber och granater. I vilket fall som så flyttar jag snart tillbaks till fastlandet. Var tvungen att säga det för det låter så roligt haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0