Let's go and see the stars, the milky way or even Mars.

Nu, kära läsare, ska jag berätta om ett av mina nya favoritställen här i denna underbara stad som går under namnet Göteborg. I söndags var jag och bästa Linnéa ute på promenad och hon introducerade mig för Änggårdsbergen, ett naturreservat bakom Sahlgrenska som gränsar till Botansika trädgården, som för övrigt också är ett nytt favvoplace. Änggårdsbergen är ett skitmysigt område med massvis med skog, fin utsikt och roliga växter. Det är uppdelat i olika kontinenter och innehåller träd och grejer från olika platser i världen.


Exempelvis så såg vi åtminstone fem-sex olika sorters granar och tallar, jättespännande faktiskt! Plus att alla träd har små namnskyltar som hänger på grenar så man vet vad det är man beskådar. Vitsippsdalen ligger precis utanför Änggårdsbergen och verkligen kryllar av vitsippor!


Det är lika mysigt som om det vore en saga! Dock har jag inte så mycket bilder därifrån eftersom jag hade fullt upp att beskåda den vackra omgivningen, sprang runt som ett litet barn som upptäcker prinsessor för första gången. Kan verkligen rekommendera er (som har möjlighet) att besöka detta reservat, jättemysigt! Dessutom skulle jag råda alla att ta en sväng till Botaniska trädgården också, kan tänka mig att det kommer vara grymt vackert när allt blommar! Plus att det är väldigt roligt och kolla vad allt heter, vi höll på att garva ihjäl oss åt alla tulpansorter vars namn lät som porrskådisar. Jennifer- dig ska jag personligen dra dit så du kan få lite naturluft i näsan, plus att jag tror du älskat alla namn och världsdelar! ;)

Det fanns dessutom massa roliga skyltar överallt, bland annat
en skylt som berättade att stigen var avstängd. Och denna
roliga skylten som varnar för att dansa med träden!

Kommentarer
Postat av: Victoria - Foto och Vardagen

nu är den här :D

Min hundblogg där man får följa mig och min hunds liv men jag skriver även allmänna saker !

Länkning finns i senaste inlägget - i bilden :D

Hoppas du får en underbar dag! :D

2012-04-16 @ 16:14:54
URL: http://mezei.blogg.se/
Postat av: Jennifer

jag!? jo för jag är ju ett fan av naturen... ;)

2012-04-16 @ 22:12:15
URL: http://screwthebox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0