Do you know what's worth fighting for, when it's not worth dying for?

Har suttit och tittat lite påmusikvideos. Har kommit fram till att Green Day nog är mitt favoritband vad gäller videor. Jesus of sububia, Boulevard of broken dreams, 21 guns och Wake me up when september ends är bara några av de bästa. De har så fruktansvärt starka texter och ramar in känslor på ett så klockrent sätt samtidigt som de beskriver sinnesstämningar på ett läskigt bra sätt. Glömmer aldrig när jag och Lin vaknade på hotellet dagen efter Green Day varit i Göteborg, 2005/2006? (jesus vad längesen!), och vi sätter igång MTV och Wake me up when september ends började spelas. En otroligt mäktig känsla. Det är nog den låten, och 21 guns, som jag fortfarande har svårt att lyssna på utan att gråta. Tycker dock att gamla Green Day är bättre än nya, har lite svårt för de nya låtarna. Men alla band måste ju utvecklas, och jag är glad att de har varit som de en gång varit :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0