Vi drar till Malmö, baby!

Igår spenderade jag nio timmar på tåg och buss. Första stoppet var Göteborg där jag skrev på kontrakt för lägenheten/rummet och fick nyckel till lägenheten. Från Sveriges näst största stad åkte jag vidare till Sveriges tredje största stad, Malmö, där jag möttes upp av Jennifer, Daniel och Robin som kommit ner till Skåne för att hälsa på Viktor. Vi käkade på Pizza Hut och hittade sen Sagolekplatsen, en helt awesome lekplats med små ponnies som såg ut som de vita gubbarna från Verum Hälsofils reklam, dessutom kunde man leka Star Wars i de två stora löv-skeppen!




Jennifers skepp till vänster och mitt till höger. 
Jag vann tack vare mitt specialvapen: concreat donkey från Worms!


Vi åkte sen runt och letade efter fler temalekplatser, men eftersom Viktor suger som kartläsare hittade vi inga fler utan köpte gottgott och åkte till Turning Torso och chillade vid havet och sen Malmös skatepark. Den var stooor! Jag och Jennifer käkade budapestbakelser för att fira Jennifers 21-årsdag i förskott eftersom hon befinner sig på annan kontinent när födelsedagen inträffar. Det var ganska roligt när Jennifer skulle ta bild på Turning Torso. Hon klagar på att hela tornet inte får plats på bilden. Så vad gör man när man inte kan anpassa tornet? Jo, man får anpassa sig själv!

Alla sätt är bra utom de dåliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0