Tänkvärda ord

När jag loggade in på Facebook för en liten stund sedan hittade jag en väldigt tänkvärd text som en gammal lärare till mig hade som status:

Detta gör jag för att ta död på fördomar!!
Panikångest, socialfobi och depression är INTE ett tecken på svaghet,
det är ett tecken på att ha försökt vara stark alldeles för länge. 
Sätt detta som din status om du eller om du känner någon som har eller
har haft dessa problem, som ett tecken på din förståelse och sympati!

Jag har aldrig tänkt på det på det sättet innan, men det är väldigt sant, eller i alla fall jag kände igen mig i det när jag läste det. Innan trodde jag, precis som fördomarna, att det bara var svaga och veka människor som drabbades av sådant. Man får ett helt annat perspektiv på saker och ting när man väl varit med om det själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0