Ska jag falla, då ska det finnas tid att falla fritt

(Varning, wall of text!)

Har, som jag tidigare nämnt, saknat hästarna väldigt mycket senaste dagarna. Saknar Lotus så otroligt mycket! Han var min trygghet, det var med honom som jag verkligen kände mig trygg. Att bara vara i närheten av honom gjorde mig lugn. När man skulle ut och hämta honom i hagen kunde man inte låta bli att le när man såg honom, en varm känsla av glädje spreds i magen. När han showade loss i hagen i riktigt fin trav med svans och huvud högt och han spände upp sig, han var så otroligt snygg. På tävlingar när han skärpte till sig och visade upp sig, man var så stolt att vara hans ryttare. Jag minns en gång i Gärds när jag hörde två damer stå och prata vid resultattavlan där vi jag och Lotus ledde, så sa de att det inte var så konstigt med tanke på hur bra vi var, så mycket stolthet och glädje som bubblar i magen än idag. När han var rädd och lugnade sig när man pratade lugnt med honom, blommade det upp en känsla av stolthet inombords. I början var han rädd för det mesta, parkbänkar, stora stenar och framförallt kor. I slutet gick han förbi kor nästan som ingenting, och när vi travade förbi en hage med kor och de sprang efter höll han sig ändå lugn. Vid sådana tillfällen kom det nästan en liten glädetår som rullade ner för kinden. Hans små knep för att försöka reta gallfeber på mig, och hur han tog varje tillfälle att tjuvnypas, men det kvittade för oavsett hur arg han försökte se ut så såg han så otroligt söt ut. Det går verkligen inte beskriva. Han var så mycket mer än bara en häst, han var mitt allt. Det var runt honom som jag mådde som allra bäst. Oavsett vilket humör man var på så försvann det direkt man såg honom. Han blev min fasta och trygga punkt i livet. Hoppas du har det bra där på andra sidan Atlanten. Du är saknad ska du veta. Saknar dig, saknar oss <3




Helen och Lotus i Laholm hösten 2010.

Kommentarer
Postat av: Daniella

Åh fina fina Lotus. jag förstår hur det känns.

2011-04-06 @ 20:28:13
URL: http://theoneandonlydannedj.bloggplatsen.se
Postat av: Daniella

Åh fina fina Lotus. jag förstår hur det känns.

2011-04-06 @ 20:28:36
URL: http://theoneandonlydannedj.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0