Some demons wanna dying, all demons wanna have fun, yeah.

Det är otroligt intressant att studera människor! När jag satt på Redbergsplatsen och väntade på bussen lyckades jag, på bara sju minuter, observera följande:
  • En mamma gick förbi med en barnvagn och den större bebisen/mindre barnet hade beigea (stavning?) uggs på sig. Japp, tydligen finns detta fenomen till och med för småttingar...

  • En något förvirrad man som gick runt och pratade för sig själv (nej det var inget headset på honom), såg allmänt arg ut och skakde med jämna mellanrum på huvudet. Jag tror han var irriterad på något. 

  • Två tanter som sitter och skvallrar och har sig. De diskuterar vilka de träffat sen senast och vad de i sin tur sagt. Bland annat så frågade den ena tanten om "hon fortfarande skakade lika mycket", alltså en annan tant som en av dem träffat. Dessutom kom de fram till att en annan tant "är så långsam". Som inte det var nog så hade ena tanten börjat på någon slags gympa som hon verkligen rekommenderade den andra. Man satt mest ner men använde även en stol och gummiband, och det var dessutom gratis. Hmmm, I wonder why...

Det är så typiskt att det är fint väder med sol och hela kitet när jag måste sitta inne och skriva ett paper om etiska dilemman och problem. Visserligen intressant, men inte lika intressant som en solskenspromenad. Aja, det är snart helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0