Just can't get enough.

Jag sliter mitt hår i ren frustration, hemtentan dödar mig lite smått. Det känns som att det är jättelätta frågor, men när man väl satt sig ner för att skriva ner svaren så ekar det tomt på skärmen. Varför är det inte lika intressant som dokumentären om virus jag nyss kollade på? Då hade tentan varit inskickad för flera veckor sedan. Men visste ni att allt liv på jorden härstammar från virus, och att det är virus som styr hela ekosystemet i haven? Dessutom kommer de flesta virus från regnskogen, som exempelvis hiv. Hiv är ju, som ganska känt, väldigt svårstoppat, och det är bara för att det muterar hela tiden eftersom det gör fel när det kopierar sig själv. Visste ni dessutom att svininfluensan i botten bestod av olika virusgener, en från fåglar, en från människan och två olika från grisar från två olika kontinenter? Det där mycket mer intressant och roligt än vad som utmärker ungdomsbrottslighet och hur man på olika sätt kan påverka brottsutvecklingen i samhället. Och btw så väntar jag på ett mejl från lensway, jag kanske har vunnit ett par gratis glasögon. Återkommer med resultatet. Puss på er!

En gammal gammal bild, känns som en halv evighet sen.




Update. Jag var en av tusen vinnare! Så nu är ett par nya glasögon påväg hem till mig ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0