Slash deluxe!

Idag har jag åkt tåg. I fem timmar. Har åkt till Malmö-Helsingborg-Malmö-Hässleholm. Hmmm, varför nu detta då kanske man tänker sig. Jo, jag var trött på att plugga teori och var sugen på att läsa slut en asbra bok jag höll på med, och jag läser som bäst när jag åker tåg. That´s why.

Den braiga boken jag hållit på med ett tag är Slash´s självbiografi som faktiskt heter så mycket som Slash. Dengår igenom hela hans barndom, bildandet och splittrandet av Guns´n´Roses, den galna tonårs- och ungdomslivet, turnéerna, drog- & alkoholproblemen, tjejerna, senare musikprojekt, familjelivet och Velvet Revolver. G a l e t bra och underhållande.

Dock vet jag inte hur mycket man ska ta med en nypa salt, det framgår en hel del kritik och annat man antagligen inte ska tro allt för mycket på utan att ha hört andras versioner av det också, vilket han i och för sig är tydlig med flertalet gånger genom boken. Dock är den otroligt spännande och inspirerande att läsa (inte inspirerande till att bli en heroin-, kokain- och alkoholmissbrukare nu) eftersom Slash verkligen brinner för musiken.

Boken har dessutom fyllt ut min musiksvacka som jag för några dagar sen berättade om, det finns så sjukt galet mycket som man aldrig hört tidigare som bara ligger och väntar på att bli lyssnat på. Eftersom Slash är en grym gitarrist som genomgående beskrivit gitarrsound på ett inspirerande sätt får jag gåshud av vissa gitarrpartier i låtar, innan lyssnade jag bara på sångarens röst och dennes kvalitéer. Ett plus är alla bilder i boken, och att Slash dessutom var ganska snygg som yngre :P

Guns´n´Roses med Slash i mitten.

Här är en länk till en video med gitarrsolon deluxe. Slash vs Tom Morello (Rage Against The Machine & Audioslave). Ett ord räcker- wow! Den är värd att se, så var nu så snälla och klicka er dit och få lite gåshud! ^^

Kommentarer
Postat av: Moa

Slashs solon är i en klass för sig. Enda gitarristen man oftast kan höra vem det är genom bara själva solot! Tror du jag skulle orka läsa den? Hahah

2011-08-10 @ 23:32:07
URL: http://moaenermo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0