Reflektion

Tiden går så sjukt fort, och så otroligt mycket har hänt senaste två åren. Nu senast är att Lotus, min lilla Lotus, har sålts till USA. Saknar honom jättemycket redan. Han som var min lilla ögonsten innan, mitt allt. Hoppas han får det bra där borta. Det förtjänar han.


På senaste tiden har jag titt som tätt kommit på mig själv att minnas saker som jag glömt. Namn på folk jag umgåtts med, namn på saker som tidigare var en stor del av mitt liv, hästsaker, träningspass på Friskis som jag alltid tidigare gick på, svaga minnesbilder av saker jag upplevt, känslor jag inte känt på länge och platser jag besökt. Det känns som jag glömt hur det var innan, innan allt hände, som om gamla jag är borta. Kvar är bara små minnesfragment som sakta bleknar bort för att sedan falla i glömska. Jag längtar efter förändring. Jag har gjort allt och upplevt allt som går att uppleva här, jag vill vidare och komma ihåg Jönköping med bra minnen. Sen jag blev sjukskriven har allt bara glidit längre och längre bort. Jag vill att livet ska leka igen, nu står jag bara på tomgång och kommer ingenstans. Det var längesedan jag kände mig nöjd igen. Allt jag behöver är lite energi och ork, som innan allt hände. Jag vill tillbaks samtidigt som jag vill framåt, vilket slutar med att jag såt helt stilla.


Goo Goo Dolls – Iris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0